Uniwersytet Wrocławski Linköping University
WSZ Edukacja
Wrocław

 

Komunikacja w Zarządzaniu i Psychologii

Przewodniczący:  

Jolanta Kowal, University of Wroclaw, College of Management "Edukacja", Poland

 Wojciech Piotrowicz, University of Oxford, UK

 

         Wschodzące gospodarki wraz ze specyfiką ich dynamicznego rozwoju i szybkiego wzrostu są często uważane za motory napędzające rynkiem globalnym. Niestety, pomimo tego energicznego wzrostu gospodarczego, większość wschodzących gospodarek nadal pozostaje w tyle w odniesieniu do dojrzałych, rozwiniętych krajów wziąwszy pod uwagę produkcję gospodarczą i poziom życia. Aby dobrze wypełnić tę lukę, nowe techniki zarządzania, nowe modele biznesowe i nowe polityki regulacyjne, pośród wielu innych czynników mogą być potrzebne. Co więcej, technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) będą prawdopodobnie odgrywać istotną rolę w tym procesie rozwoju. Tak więc, celem tej sekcji jest stworzenie forum dla zainteresowanych naukowców i praktyków umożliwiającego wymianę doświadczeń i pomysłów w zakresie zarządzania ICT wziąwszy pod uwagę globalną konkurencyjność i wzrost gospodarczy wschodzących gospodarek. Proponujemy następujące wątków w ramach sekcji:


• Społeczne, polityczne i prawne ramy, które odnoszą się do technologii informacyjno-komunikacyjnych ICT i zarządzania
• Unikalne techniki zarządzania ICT dla gospodarek wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Metody pomiaru korzyści i kosztów projektów obejmujących wdrażanie ICT
• Rola kapitału ludzkiego i społecznego
• Innowacyjne sposoby na generowanie przychodów i produktów wiedzy komercyjnej
• Systemy edukacji i kształcenia odnoszące się do technologii informacyjno-komunikacyjnych ICT i zarządzania
• ICT w celu wspierania małych i średnich przedsiębiorstw
• ICT jako droga do wzrostu gospodarczego
• Produktywności ICT, ze szczególnym odniesieniem do panujących warunków społecznych i gospodarczych
• Globalne zarządzanie łańcuchem dostaw w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Studia przypadku krajów ze szczególnym odniesieniem do panujących w nich warunków społecznych i gospodarczych
• off-shoring/outsourcing ICT w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Zarządzanie projektami ICT, ze szczególnym odniesieniem do panujących warunków społecznych i gospodarczych
• Cyfrowy podział w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Oddziaływanie E-commerce w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• E-administracja w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Psychologiczne, społeczne i ekonomiczne aspekty wykorzystania Internetu w gospodarkach wschodzących i podczas transformacji gospodarczej
• Metody ilościowe i technologie informacyjne w zarządzaniu

 

Konferencja odbędzie się w dwóch językach: polskim i angielskim. Na język swojego wystąpienie można wybrać jeden z wymienionych języków. Czas wystąpienia to 20 minut dla referatów i 10 minut dla komunikatów. Abstrakty wystąpień powinny zabiuerać 300-350 słów     (z włączeniem bibliografii). Abstrakty należy przesyłać drogą lektorniczną poprzez rejestrację na stornie:https://www.easychair.org/conferences/?conf=cmep2014. Wszystkie abstrakty poddane zostaną do recenzji przez powołaną Komisję Naukową. Informację o kwalifikacji abstraktu wyślemy mailem  do 15.10.2014r.

 

Komunikacja w Edukacji

Przewodnicząca: Małgorzta Biedroń, Anna Mitręga
Uniwersytet Wrocławski

Nowe technologie a trendy społeczne w edukacji i komunikacji społecznej

 

                 Świat zmienia się w niewyobrażalnym tempie, a wraz z nim sposoby komunikacji między ludźmi. Nowoczesne technologie stają się coraz łatwiej dostępne; z coraz większą przychylnością są wykorzystywane w edukacji i komunikacji społecznej. Podczas obradw sekcji pedagogicznej zostaną poruszone zagadnienia dotyczące nowych form komunikacji w globalnej przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Internet i cyfrowa sieć kontaktów dają możliwości współpracy, wymiany myśli i doświadczeń przez środowiska dotychczas niejednokrotnie sobie nieznane, pozostające jedynie w kontakcie wirtualnym. Kierunki i pola do dyskusji w ramach pedagogicznej części konferencji będą wyznaczać, m.in.: wirtualne kampusy, e-publikacje, e-learning, edutainment; kompetencje medialne różnych grup społecznych, a w szczególności konsekwencje/możliwości i zagrożenia, jakie niosą ze sobą te zjawiska i procesy w nawiązaniu do komunikacji społecznej i praktyki edukacyjnej. Tym samym, proponujemy namysł nad następującą tematyką:  

 

Nowe technologie w edukacji

 

Nowe technologie w komunikacji społecznej

 

Konferencja odbędzie się w dwóch językach: polskim i angielskim. Na język swojego wystąpienie można wybrać jeden z wymienionych języków. Czas wystąpienia to 20 minut dla referatów i 10 minut dla komunikatów. Abstrakty wystąpień powinny zabiuerać 300-350 słów     (z włączeniem bibliografii). Abstrakty należy przesyłać drogą lektorniczną poprzez rejestrację na stornie:https://www.easychair.org/conferences/?conf=cmep2014. Wszystkie abstrakty poddane zostaną do recenzji przez powołaną Komisję Naukową. Informację o kwalifikacji abstraktu wyślemy mailem  do 15.10.2014r.

 

 

Język w Komunikacji

Przewodnicząca: Anna Kuzio
Uniwersytet  Zielonogórski, 
Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja"

 

               Znaczenie języka wydaje się być fundamentalne w każdym aspekcie i interakcji w naszym codziennym życiu. Ludzie używają języka do informowania innych, o tym, co czują, czego pragną, aby zrozumieć otaczający świat. Ludzie skutecznie komunikują się poprzez wyrażanie słów, gestów czy ton głosu zmieniające w różnorodnych sytuacjach. Bycie zdolnym do komunikowania się ze sobą, tworzenia więzi czy pracy zespołowej odróżnia gatunek ludzki od zwierzęcego. Komunikacja napędza nasze życie. Celem tej sekcji jest stworzenie forum dla zainteresowanych naukowców i praktyków umożliwiające im wymianę doświadczeń i pomysłów związanych z językoznawstwem. Proponujemy następujące obszary do namysłu:

• (Nowy) dyskurs medialny
• Dyskurs polityczny
• Reklama
• Dyskursy  wojny i terroryzmu
• Dyskursy  dyskryminacji i nierówności
• Władza, ideologia i dominacja w dyskursie instytucjonalnym
• Tożsamość w dyskursie
• Dyskursy edukacyjne
• Dyskursy środowiskowe
• Dyskursy zdrowia
• Język i prawo
• Tłumaczenie
• Komunikacja międzykulturowa

 


              W szczególności czekamy na artykuły, które kwestionują istniejące ramy dla krytycznych badań nad dyskursami bądź które uwydatniają i próbują aplikować nowe metody mające swe źródła w humanistyce, naukach społecznych czy poznawczych. Tym samym proponujemy, ale nie ograniczamy się do następujących pól badawczych:

• Socjolingwiści
• Lingwistyka funkcjonalna
• Językoznawstwo kognitywne
• Corpus Linguistics
• Teoria Pragmatyki i Argumentacji
• Rozmowa i analiza dyskursu
• Psychologia dyskursywna
• Multimodalność
• Studia Mediów
• Badania komunikacyjne
• Politologia
• Studia Tłumaczeniowe

 

 

Kreatywność gospodarki turystycznej

Przewodniczący: Mieczysław Leniartek
Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja"

W analizach potencjału rozwojowego, jak też programach i planach dotyczących obszarów turystycznych, kultura, w tym komunikacja odgrywa znaczącą rolę. W wymiarze gospodarki turystycznej przejawia się to w nadawaniu historycznym i współczesnym treściom kulturowym roli motywu wiodącego różnorodnych produktów turystycznych. Autorami tych produktów są pragnące podniesienia jakości życia lokalne społeczności, a także motywowani komercją organizatorzy życia gospodarczego. W tym ujęciu w przestrzeni turystycznej można zaobserwować występowanie „kreatywnych regionów", „kreatywnych miast" i „kreatywnych wsi", zamieszkałych przez „kreatywne środowiska", kierowane przez „kreatywną klasę". Charakterystyczną dla tych miejsc i społeczności aktywnością są specyficzne „przemysły kreatywne", utożsamiane także z „przemysłami kultury". Są to różnorodne działania związane z ochroną treści historycznych, kształtowaniem nowych treści oraz ich upowszechnianiem. Obejmują one takie dziedziny życia kulturalnego, jak konserwacja zabytków, muzealnictwo, archeologia, architektura, muzyka, sztuki plastyczne, sztuki wizualne, wzornictwo przemysłowe, rzemiosło, media i działalność wydawnicza.
Celem konferencji jest rozważenie charakteru relacji pomiędzy twórczością i biznesem turystycznym. Dotyczy to w szczególności aktywności środowisk twórczych oraz otoczenia biznesowego, w postaci jednostek samorządu terytorialnego, szkół i uczelni, instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych. To one właśnie są, mimowolnymi lub zamierzonymi autorami wprowadzanych na rynek turystyczny „kulturowych" produktów turystycznych. Ich działalność jest odpowiedzią na potrzeby i trendy w turystyce, jak też stanowi inspirację dla organizatorów i przedsiębiorców działających w sferze turystyki.
Zakres tematyczny. W relacjach z badań naukowych i osobistych doświadczeń będących podstawą dyskusji i wymiany poglądów, poszukuje się odniesień do następujących problemów:
● specyfika sektora kreatywnego w turystyce;
● sztuka jako odpowiedź na nowe potrzeby i trendom we współczesnej turystyce;
● trendy i potrzeby sektora kreatywnego;
● zarządzanie sektorem kreatywnym w turystyce;
● instytucjonalne wsparcie sztuki dla potrzeb turystyki;
● powiązania nauki z biznesem w sferze przemysłów kreatywnych;
● oryginalność turystycznych, „kulturowych" produktów w świetle etyki i prawa;
● ekonomika wytwarzania „produktów kreatywnych" dla potrzeb turystyki.

 

Konferencja odbędzie się w dwóch językach: polskim i angielskim. Na język swojego wystąpienie można wybrać jeden z wymienionych języków. Czas wystąpienia to 20 minut dla referatów i 10 minut dla komunikatów. Abstrakty wystąpień powinny zabiuerać 300-350 słów     (z włączeniem bibliografii). Abstrakty należy przesyłać drogą lektorniczną poprzez rejestrację na stornie:https://www.easychair.org/conferences/?conf=cmep2014. Wszystkie abstrakty poddane zostaną do recenzji przez powołaną Komisję Naukową. Informację o kwalifikacji abstraktu wyślemy mailem  do 15.10.2014r.